MY BUBBLE BLUE

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Followers

Tuesday, January 8, 2013

35 minggu - genap2..

bila mata ni dh xlarat nk celik.. errkkkk... xleh nk wk keje.. blur ajer... baby duk megeras kt dlm tummy ibu.. sm2 ngantok kot.. kekkeke..

esop temujanji ngn cik misi kt KK.. ai.. aper la yer.. berat aku ni naik lg ker x..urmmm..
baby pom dh 35 minggu.. hanya tinggal sebulan je lg kita nk jump.. serius sgt2 xsbr n xcited nk jumpa sitecik ni..

masalah ngn sitempenghadaman aku ni pom xsettle lg.. perut asik memulas ajer.. xbaik2.. lps mkn confm memulas2.. kdng smpai berpeluh2 ai.. tp bila masuk tandas xda pom nk poo2.. huhuhu.. adakah petanda awal..? atau bender mcm ni adalah normal.. huhuhuh.. xper la lau normal tuk ibu mengandung, dh lumrah kan.. janji sitecik aktif n cihat 2 dh memadai.. 

dh lm, xsnp2 pic sejak 2 menjak ni.. kkekekkee.. 
guna camp lapto pom jd la.. xpyh nk transfer bagai dr fon aper ha.. mls la.. kekkeke





My tecik pd minggu ke 35
 
info dari pakar:-

Minggu ke-35 pula, akan berlaku perubahan pada diri puan. Puan akan merasai kesukaran untuk bernafas, membuang air kecil dengan lebih kerap dan seringkali tidak dapat mengawal air kencing apabila terbatuk, bersin, atau tertawa dengan kuat. Manakala garisan gelap yang mengarah ke bawah perut sudah menjadi lebih ketara dan menonjol. Puan perlu melakukan beberapa senaman termasuklah senaman pelvik untuk menguatkan rahim.

apa yg ai rasa sekanrang ni... :- 

1 ) PANAS -  yer... sekarang ni ai sgt2 cepat terasa panas.. bepeluh2 hokey tambah2 lg bila mlm.. huhuhu.. mls nk bising2 ngn hubby berebut kipas.. bukan berebut nk kipas hitu tp berebut sbb aku nk on kipas & dia plak nk off kipas.. apa daaaaa...

2) PERUT SGT2 TEGANG DAN MEMULAS2 - kadang scary bila nengok perut sendiri- terik ajer.. kuasa tuhan subhanaalh.. pada mingu2 cmni au mcm xlrt pom ader jgk bila perut ni selalu j memulas & berangin.. dlm entry minggu 33 aku dh cite pasal angin a.k.a gastrik yg meyerang aku tetiba.. masih belom back to normal.. huhuh.. redha.

3) KADANG AKU RASA SENGAL2 KAT BAWAH PERUT a.k.a PELVIK - baby dh engage ke.. nth la.. xda pengalaman kan.. so xtau nk ckp.. tengok keputusan cik misi cmner.. last week dia dh dtg godek2 perut ai kt umah.. katanyer kepala baby dh kemas kt bwh 2.. ayooo... begitukah..?

4) KAKI SEMBAB - hohohoho.. sgt2 xblh nk elak.. walau bejalan 10km  kaki tetap bolat2 comel ajer.. tp yg peliknyer sebelah kanan yg menonjol.. menonjol smpai betis.. paling ketara bila mlm.. besinar2 g2... suka tgk.. hubby pom suka main tekan2 kaki ai.. eiiii... 

5) BABY GERAK2 MACAM BIASE - alhamdulilah

ni adalah pengalaman ai.. pengalaman yang ai rasa.. kadang xsm ngn sume mak2 yg dh pernah merasa kan.. moga aku sentiasa diberikekuatan sehinggal melahirkan anugerah yg xterhinggal nilainyer ini.. amin.

2 comments:

mawar_berduri said...

Semoga semuanya selamat shidah... :) Happy for u ..:)

shidah said...

puanmawar : thanks

Selamat Datang Blog "Keh!dupanKu & KenanganKu".

MY NUFF