MY BUBBLE BLUE

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Followers

Sunday, August 7, 2011

Tudung sanding

assalamualaikum u alls.. " salam ramadhan untuk semua" dh seminggu xmenjenguk khabr berita kt cni.. cbok ngn bazar ramadhan la katakan.. entry kali ni aku xmo ckp byk sbb puasa kan kan..kekke..kita kene kurangkan becakap tau.. nk jugak share pasal bazar ramdhan ni tp nt lah yerkk.. belom kesempatan untuk berbicara..

alhamdulilah dh 2 bulan lebih aku menjadi isteri kepada en.suami.. puasa pertama bersama-sama wlaupom kami masih belum berkesempatan merasai hidup berumah tangga yg sebenarnya tp aku tetap bersyukur kerana dia sentiasa dicc aku.. mg kami diberi peluang untuk berdikari sebagai suami isteri.. aminnn..tettetettee.. emosi jap..kekekke

merujuk kepada tajuk diatas "eeerkkk..skema beb" kekkee.. hr 2 aku dh cite psl tudung nikah yg aku DIY a.k.a gunakan balik pd entry lps kan,,kan..kan.. tp lau xingt leh nengok cni la.. TUDUNGNIKAH.. so kali ni plak aku nk share pasl tudung sanding yg aku DIY..kekkeke.. puasa hati sgt..

barang2 penting
1- kain chiffon 1 1/2 meter--- sbb aku buat shawl nt lau 1 meter j xcukup panjang
2- lace simpale 1/2 meter -- sbb setengah meter aku jahit kt bahagian muka 2..nt lau lkt habis xcntik lak..
3- benang + jarum

tips---sebelum jahit koram ukur n tandakan dulu tempat yg sesuai n sepatutnye koram jahit lace 2 k..sbb nt takot lari susunan lak.. jd xkemas..



taraaaa..dan ni la hasilnyer..
untuk jdkan dia muncung kt depan 2 xsusuh yer.. hanya beli inner yg da keras kt dlm 2..kekkeke. pas2 koram boleh belit @ putar ikut kesesuaian n keselesaan koram-koram sume deh..

No comments:

Selamat Datang Blog "Keh!dupanKu & KenanganKu".

MY NUFF